مراقبت های بعد از لیفت بازو یا براکیوپلاستی

مراقبت های بعد از عمل لیفت بازو یا براکیوپلاستی

اگر لیفت بازو یا براکیوپلاستی را انجام دادید یا قصد انجام آن را دارید، حتما باید به مراقبت های بعد از عمل لیفت بازو یا براکیوپلاستی توجه داشته باشید. انجام مراقبت های بعد از عمل لیفت بازو یا براکیوپلاستی اثربخشی بالایی در نتیجه عمل دارد. در این مقاله ما سعی داریم مراقبت های بعد از عمل لیفت بازو را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بعد از جراحی لیفت بازو چه مراقبت هایی نیاز است؟

همانند تمامی عمل های جراحی ، براکیوپلاستی نیز به مراقبت های بعد از عمل نیاز دارد. گفتنیست که بهتر است پیش از هرچیز، درباره جراحی لیفت بازو و نکات مهم آن مطالعه کنید.

در عمل براکیوپلاستی بلافاصله بعد از عمل، ناحیه برش داده شده پانسمان می شود. همچنین به مدت ۲ روز به بازو شما درن وصل می کنند تا خونابه ها خارج شوند و موظفید از درن ها مراقبت کنید. بعد از برداشت درن ها و باز کردن پانسمان ، بازو لیفت شده شما به مراقبت هایی نیاز دارد که در ادامه آن ها را با جزئیات ذکر می کنیم:

  • یکی از مهمترین مراقبت های بعد از عمل لیفت ، تعویض به موقع پانسمان می باشد، شما موظفید مدام محل زخم و بخیه را ضدعفونی کنید تا از ورود عفونت به زخم را جلوگیری شود.
  • بعد از برداشتن پانسمان به مدت چند هفته، برای کاهش ورم و بهبود آن  باید از گن های فشرده بازو استفاده کنید. این گن ها بازوها را محکم نگه می دارد و باعث می شود تا فشاری به بازو ها وارد نشود ، همچنین این گن ها  از شل شدگی و افتادگی بازو ها بعد از دوره نقاهت جلوگیری می کند.
  • به مدت ۱ الی ۲ هفته به هیچ عنوان نباید دست هایتان را تا سطح شانه بالا بیاورید.
  • از انجام حرکت های سنگین و ورزشی جدا خودداری کنید ، زیرا که ممکن است با کوچکترین فشار محل برش ها دچار کشش شوند و باعث پاره شدن بخیه ها شود ، در نتیجه دوره نقاهت طولانی تر می شود.
  • شما در صورتی می توانید ورزش را دوباره شروع کنید که پزشک تان اجازه انجام آن حرکات ورزشی را داده باشد.
  • داشتن درد های خفیف بعد از لیفت بازو طبیعی است در صورت نیاز از داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک هایی که پزشک تان حتما تجویز می کند استفاده کنید.
  • توصیه می شود تا زمان جوش خوردن زخم ها و بخیه ها از برداشتن اجسام سنگین خودداری کنید ، همانطور که ذکر کردیم با کوچکترین فشار امکان دارد زخم شما خونریزی کند و دوره نقاهت طولانی شود.
  •  یکی دیگر مراقبت های بعد از لیفت بازو یا براکیوپلاستی این است که تا حداقل ۲ هفته بعد از عمل از استعمال دخانیات و مصرف الکل پرهیز کنید، زیرا باعث رقیق شدن خون می شوند و احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
  • بعد از انجام عمل لیفت بازو نباید فشاری به بازوها وارد شود در نتیجه از لباس های تنگ و آستین دار استفاده نکنید تا بتوانید راحت تر محل زخم را پانسمان کنید .

عوارض عمل نکردن به مراقبت های بعد از عمل لیفت بازو

طبیعی است که اگر مراقبت های بعد از لیفت بازو یا براکیوپلاستی را رعایت نکنید دوره نقاهت طولانی تر می شود و مشکلات جدی برای شما به وجود می آید که در ادامه ذکر می کنیم:

  • احتمال خونریزی و باز شدن زخم.
  • لخته شدن خون و خطر آمبولی
  • عفونت و درد بیش از حد در ناحیه جراحی.
  • کبودی ها بیشتر شده و دوره بهبودی روند کاهشی پیدا می کند.
  • بازو ها از حالت تقارن خارج می شوند.
برطرف کردن جای زخم با مراقبت های بعد از عمل لیفت بازو

دوره نقاهت عمل لیفت بازو چقدر زمان می برد؟

شما با انتخاب پزشک مناسب و با استعداد از بروز مشکلات جدی جلوگیری می کنید، زیرا تمام نکات مهم به شما اطلاع داده می شود و در نتیجه با رعایت نکات ، بهبودی کامل را بدست می آورید.

مشابه دیگر عمل های پیکر تراشی، دوره نقاهت معمولا بین ۳ الی ۴ هفته می باشد که با عمل به دستورات پزشک ، شما می توانید این دوره را بسیار کوتاه کنید تا روند بهبودی سریع تر انجام شود. دوره نقاهت شما با استفاده از داروهای تجویز شده ، استفاده از گن مخصوص و شروع به موقع انجام فعالیت ها و هر دستوری که پزشک در رابطه با مراقبت های بعد از عمل به شما گفته بدون اینکه متوجه شوید تمام می شود و شما به نتیجه دلخواه خود می  رسید.

سوالات متداول مراقبت های بعد از عمل لیفت بازو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط