گن بعد ابدومینوپلاستی

تا چه مدت بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید گن پوشید

جراحان و متخصصان جراحی زیبایی شکم و عمل ابدومینوپلاستی پس از انجام این عمل به افراد توصیه می کنند از گن های مخصوص استفاده نمایند تا هر چه سریع تر بهبود پیدا کنند. همچنین بستن گن می تواند شما را خیلی سریع به  ظاهری بهتر و طبیعی تر برساند. اما سوالی که ممکن است در این زمینه پیش بیاید این است که تا چه مدت بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید گن پوشید؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، ما را تا انتها مطلب همراهی کنید.

مدت زمان پوشیدن گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

بعد از عمل ابدومینوپلاستی، بیماران باید به طور متوسط ​​۶-۴ هفته از گن مخصوص استفاده کنند اما برای عمل های کوچک تر، دو هفته کفایت می کند. البته فراموش نکنید مدت زمانی که بعد از جراحی از گن استفاده می کنید می تواند بسته به پروتکل جراح، میزان پوست یا چربی برداشته شده، میزان شلی پوست، خاصیت ارتجاعی پوست و عوامل دیگر متفاوت باشد.

مدت زمان پوشیدن گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

اگر بعد از جراحی از پوشیدن گن احساس ناراحتی کردید، با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد نحوه پوشیدن گن و نحوه تنظیم آن به شما کمک کند تا کمتر احساس ناراحتی کنید.

فواید پوشیدن گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

بعد از انجام ابدومینوپلاستی یکی از مراقبت های لازم که در سرعت بهبودی و کاهش عوارض عمل تاثیر بسزایی دارد، پوشیدن گن مناسب است که پس از انجام عمل توسط جراحان توصیه می شود. استفاده از گن مخصوص به روش صحیح می تواند دوره نقاهت را تا حد زیادی کاهش دهد. در اینجا برخی از فواید و اثرات استفاده از گن بعد از جراحی را عنوان کرده ایم:

کاهش ورم پس از جراحی

از عوارضی که بعد از عمل ابدومینوپلاستی ایجاد می شود، بروز تورم در ناحیه ای است که چربی برداشته شده است. حذف چربی باعث تجمع مایع در فضای خالی ایجاد شده بین بافت ها می شود که باعث تورم و التهاب و طولانی شدن بهبودی می گردد. با اعمال فشار مداوم به این نواحی و بستن گن از تجمع مایع و التهاب جلوگیری می شود و همین امر باعث می شود ورم کاهش پیدا کند.

برطرف شدن کبودی های پوست

در اثر ابدومینوپلاستی روی سطح پوست کبودی هایی ظاهر می شود که به دلیل خونریزی سیاهرگ ها ایجاد می شود. دلیل به وجود آمدن این عارضه این است که در حین عمل رگ های خونی ناحیه عمل دچار آسیب شده و منجر به ایجاد کبودی در سطح پوست به دلیل نفوذ خون به داخل پوست می شود. فشار ناشی از بستن گن باعث توقف خونریزی و جلوگیری از پخش شدن خون روی سطح پوست می شود.

قبل و بعد ابدومینوپلاستی

کمک به بهبود زخم

در صورتی که بعد از ابدومینوپلاستی از گن استفاده کنید، سریعتر بهبود پیدا می کنید و دوره نقاهت کوتاه تری خواهید داشت. بهبود کامل زخم هایی که پس از جراحی شکم ایجاد می شوند زمان بر است و مدت زمان بهبودی اسکار بسته به وضعیت جسمانی و چربی بدن بیمار متفاوت است. با فشرده سازی محل عمل و استفاده از گن، سرعت بهبود زخم افزایش پیدا می کند و به اشباع بافت ها با اکسیژن و بهبود گردش خون نیز کمک می کند. استفاده از گن علاوه بر تسریع در بهبود زخم ها تاثیر زیادی در از بین رفتن جای زخم دارد که از نظر زیبایی ظاهری بسیار مهم می باشد.

پیشگیری از عفونت

پوشیدن گن علاوه بر پوشاندن زخم ها، موجب فشردن سطح زخم ها می شود و اجازه نمی دهد باکتری ها و عوامل بیرونی با محل زخم تماس داشته باشد که این امر موجب می شود احتمال بروز عفونت کاهش پیدا کند.

بهبود در شکل ظاهری پوست

همانطور که قبلا اشاره شد، پس از جراحی مایعات در زیر پوست جمع می شوند و برآمدگی ایجاد می کنند؛ استفاده مداوم گن تا زمانی که پزشک مقرر کرده است باعث از بین رفتن این مایعات می شود. به این ترتیب پوست به بافت های زیرین می چسبد و حالت طبیعی پیدا می کند. افتادگی پوست یکی دیگر از عوارض عمل ابدومینوپلاستی می باشد که بستن گن از بروز آن جلوگیری می کند و موجب می شود پوستی سفت، کشیده و صاف تر داشته باشید.

پیشگیری از ابتلا به زخم کلوئید

زمانی که زخم ناشی از جراحی بهبود پیدا می کند، تشکیل بافت اضافی روی زخم باعث تشکیل کلوئید می شود. با استفاده از گن مناسب و ایجاد فشار بر روی سطح زخم، احتمال ابتلا به کلوئید کاهش می یابد. کلوئیدها زمانی تشکیل می شوند که بافت زائد روی زخم بهبود یافته، رشد کند. بنابراین بستن گن که موجب فشرده سازی می شود، اولین خط دفاعی در برابر کلوئیدها می باشد زیرا می تواند بافت اسکار کلوئید را نرم کرده و از بین ببرند.

کاهش درد

بسیاری از افراد نگران درد بعد از جراحی هستند و نمی دانند با درد بعد از عمل جراحی شکم چه کنند. استفاده از گن مخصوص با سایز و کشش مناسب کمک بسیاری به تسکین درد بعد از جراحی می کند. در نتیجه فشاری که گن به زخم ها و محل جراحی وارد می کند، درد و ناراحتی بعد از عمل کاهش می دهد.

ویژگی بهترین گن بعد از ابدومینوپلاستی

انتخاب گن مخصوص باید با توجه به شرایط شما باشد. از طرفی کیفیت گن ها متفاوت است و برخی از آنها استانداردهای لازم را ندارند، بنابراین استفاده از آنها ممکن است نتایج منفی نیز داشته باشد. به طور کلی قابلیت تنفس پوست، ضد رطوبت و تعریق و آنتی باکتریال بودن گن می تواند از ویژگی های یک گن مناسب برای بعد از ابدومینوپلاستی باشد.

کلام آخر

در این مطلب به نکات مهمی در رابطه با مدت زمان استفاده از گن بعد ابدومینوپلاستی و همچنین تاثیرات مثبت استفاده از گن پرداختیم. در صورتی که قصد دارید جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی را انجام دهید، حتما پس از جراحی گن مخصوص این عمل را استفاده نمایید تا بهترین نتیجه را از این جراحی زیبایی بدست آورید.