عوارض احتمالی بلفاروپلاستی

عوارض احتمالی بلفاروپلاستی

انجام این جراحی خیلی مهم است زیرا در حساس ترین قسمت صورت انجام می شود. برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی باید در انتخاب پزشک جراح، دقت کافی داشته باشید.  نمونه کارهای گذشته پزشک مورد نظر خود را بررسی کنید و با آگاهی اقدام به انجام این جراحی کنید.

خطرات احتمالی عمل بلفاروپلاستی

  • عفونت و خونریزی
  • چشم های خسته و حساس
  • مشکل در بسته شدن کامل پلک
  • جای بخیه مشخص
  • آسیب به ماهیچه های چشم
  • تغییر رنگ پوست
  • نیاز به جراحی دوم
  • دید تار برای مدت کوتاه

چرا عوارض بلفاروپلاستی ایجاد می شود؟

  1. عفونت: عفونت پس از جراحی بلفاروپلاستی یک عارضه کلاسیک است. با توجه به استفاده از آنتی‌بیوتیک قبل از عمل جراحی، خطر عفونت در بلفاروپلاستی به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  2. خونریزی: خونریزی ممکن است در هنگام عمل یا پس از آن رخ دهد. برای کاهش این خطر، بیمار باید قبل از جراحی داروهایی که خون را رقیق می‌کنند مانند آسپرین را قطع کند. اگر خونریزی بیش از حدی رخ دهد و هماتوم (تجمع خون) ایجاد شود، جراح باید آن را تخلیه کند.
  3. اکتروپیون: این عارضه زمانی رخ می‌دهد که پلک به سمت بیرون پلک پایین چرخش کند. بیشتر موارد به طور خودبخودی بهبود می‌یابند، اما در موارد نادر نیاز به جراحی اصلاحی دارد.
  4. خشکی چشم: خشکی چشم می‌تواند در بیماران مستعد بعد از بلفاروپلاستی رخ دهد. استفاده از روان‌کننده‌ها یا اشک مصنوعی می‌تواند برای تسکین این عارضه توصیه شود.
  5. ازدست‌دادن لامسه یا کاهش حساسیت پوست: برخی از بیماران ممکن است پس از جراحی بلفاروپلاستی حساسیت پوستی ناحیه عمل شده را احساس کنند. این عارضه معمولاً موقتی است و به طور کلی بهبود می‌یابد.
  6. ریزش مژه‌ها: در برخی موارد، ضربه‌های جراحی می‌تواند باعث ریزش مژه‌ها شود. این موضوع به طور معمول موقتی است و مژه‌ها در عرض چند ماه به طور طبیعی رشد می‌کنند.
  7. ازبین‌رفتن اسکار: اغلب اسکارهای ناشی از بلفاروپلاستی نازک و غیرقابل تشخیص هستند. در صورت بروز اسکار بزرگ، ممکن است نیاز به جراحی اصلاحی باشد، اما در موارد کوچکتر تکه‌های نواری می‌تواند مفید باشد.
  8. ازدست‌دادن عملکرد بینایی: این عارضه بسیار نادر است و دلیل دقیق آن هنوز مشخص نیست. خونریزی رتروبولبار ممکن است عامل اصلی باشد و بنابراین خونریزی عمیق باید به‌عنوان یک عارضه جدی مدیریت شود.
  9. جای زخم نامطلوب: اکثر اسکارهای بلفاروپلاستی نازک و ناشناخته هستند، اما در موارد نادری ممکن است هیپرتروفیک یا نامنظم باشند و نیاز به جراحی اصلاحی داشته باشند.
  10. عدم تقارن: عدم تقارن در نتیجه بلفاروپلاستی ممکن است رخ دهد، اما بیشتر مواقع قابل اصلاح است و نیاز به مداخله جراحی دارد.

لازم به ذکر است که بلفاروپلاستی یک روش جراحی است و عوارض آن می‌تواند بسته به شرایط هر بیمار متفاوت باشد. برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر، مهم است با یک جراح پلاستیک مشورت کنید.

همه افراد با عوارض روبرو نمی شود و مراقبت های پس از عمل و قبل از عمل نیز در نتیجه جراحی موثر واهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط