عمل سینه

جراحی زیبایی سینه + روش های انجام آن

امروزه جراحی های زیادی برای بهبود ظاهر و فرم سینه ها وجود دارد. در این مقاله در رابطه با جراحی زیبایی سینه و انواع روش های انجام ان توضیح داده ایم.

جراحی زیبایی سینه

این جراحی ها شامل پروتز سینه، بازسازی سینه، لیفت سینه، تزریق ژل در سینه، جراحی ترمیمی سینه، جراحی برداشتن پروتز سینه و همچنین کوچک کردن سینه می شوند. جراحی های زیبایی سینه به افرادی کمک می کند که به دلایل مختلف از فرم سینه خود ناراضی هستند. لازم است بدانید نوع دیگری از جراحی کوچک کردن سینه وجود دارد که برای آقایان انجام می شود و از آن با نام جراحی ژنیکوماستی یاد می شود.

عمل پروتز سینه

بزرگ کردن یا پروتز سینه به منظور افزایش سایز، زیبایی ظاهری و فرم دهی سینه انجام می شود. زنان به دلایل مختلفی پروتز سینه را انجام می دهند. برخی از زنان احساس می کنند که سینه های بسیار کوچکی دارند و برخی دیگر پس از بارداری تمایل به انجام دادن پروتز سینه خواهند داشت. همچنین عده ای تمایل به اصلاح عدم تقارن در سایز سینه هایشان دارند.

پروتزهای سینه از جنس نمکی (محلول آب نمک) یا سلیکونی هستند. زنان با استفاده از پروتزهای آزمایشی اندازه دلخواه خود را تعیین می کنند. انتخاب نوع پروتز به نظر جراح و خود فرد بستگی دارد.

پروتز سینه یک روش نسبتا ساده است اما مانند هر عمل جراحی دیگری دارای برخی عوارض و خطرات پیش بینی نشده است. حتما با یک جراح پلاستیک در مورد نگرانی ها و انتظارات خود مشورت کنید و همچنین از مزایا و خطرات و سایر روش ها نیز مطلع شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

شماره تماس دکتر مقدم نیا

کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه اغلب برای زنانی که دارای سینه بزرگ و سنگینی هستند و به دلیل سنگینی سینه ها دچار مشکلاتی از قبیل گردن درد، کمر درد و بی حسی شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، پوست اضافی، چربی و بافت اضافی سینه برداشته می شود.

جراحی کوچک کردن سینه می تواند باعث تغییر در احساس سینه و همچنین عدم توانایی در شیردهی شود اما به طور کلی بعد از کوچک کردن سینه، برای اکثر زنان دردهای ناشی از بزرگ بودن سینه هایشان تسکین می یابد.

بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه اغلب برای زنان مبتلا به سرطان سینه انجام می شود. در این روش سینه با فرم و حجم دلخواه بازسازی خواهد شد. نوک سینه و آرئولا نیز از نو ساخته می شوند. معمولا احساس طبیعی سینه و عملکرد طبیعی آن، زمانی که عصب های حسی یا غدد شیری برداشته و یا دچارآسیب فراوان شده باشد، باز نمی گردد.

فرم، سایز و حجم سینه را می توان دوباره با پروتز ساخت. در صورت استفاده از پروتز، اندازه کاشت به اندازه سینه دیگر است. در صورت امکان، پروتز در زیر عضله قفسه سینه قرار می گیرد. بازسازی پستان را می توانید در هر زمان و پس از انجام ماستکتومی انجام دهید. این روش هیچ تاثیری در عود کردن سرطان ندارد و به نظر نمی رسد که بر کنترل سرطان تأثیر نیز بگذارد. با این حال، در مورد آزمایش کردن سینه به شما آموزش داده می شود.

جراحی پلک

لیفت سینه (ماستوپکسی)

در بعضی از زنان، پوست سینه به اندازه ای مقاوم نیست که بتواند وزن سینه ها را تحمل کند و باعث آویزان شدن آن ها می شود. با این شرایط که به عنوان پتوز نیز شناخته می شود، پوست بیش از حدی در مقایسه با بافت سینه وجود دارد. برای لیفت سینه، باید پوست اضافی برداشته شود. میزان افتادگی پوست سینه در افراد مختلف، متفاوت است. جراحی لیفت سینه به طور معمول با ایجاد برش در آرئولا و قسمت زیرین سینه انجام می پذیرد.

تزریق ژل یا چربی به سینه

تزریق چربی در سینه ها باعث بهبود فرم و سایز آن ها می شود و همچنین عدم توازن و بدفرمی های سینه را اصلاح می کند. در این روش با استفاده از دستگاه لیپوساکشن از ناحیه های دیگر بدن، چربی استخراج می شود و پس از پاکسازی در سینه ها تزریق می گردد. تزریق چربی دارای خطرات و محدودیت هایی است اما در صورت داشتن شرایط مناسب، می تواند نتیجه ای رضایت بخش به همراه داشته باشد.

جراحی ترمیمی سینه

پروتزهای سینه به گونه ای ساخته شده اند که تا مدت های بسیار طولانی ماندگار هستند اما بیمارانی که تحت جراحی پروتز قرار می گیرند، باید به فکر جراحی ترمیمی در آینده باشند. در جراحی ترمیمی، پروتز سینه تعویض خواهد شد و همچنین ممکن است برای جوانسازی سینه نیز تغییرات دیگری اعمال شود. البته جراحی ترمیمی تنها شامل تعویض پروتز نمی شود و ممکن است با توجه به موضوعات دیگر، احتمالا جراحی های پیچیده تری نیز انجام گیرد.

کوچک کردن سینه مردان (ژنیکوماستی)

وجود بافت اضافی در سینه مردان موجب بزرگی بیش از حد سینه هایشان خواهد شد و این مشکل ممکن است در هر سنی اتفاق بیافتد.  بزرگی سینه مردان حتی با ورزش کردن، رژیم غذایی و مصرف دارو برطرف نخواهد شد. به همین علت آن ها مستلزم انجام دادن عمل ژنیکوماستی هستند.

در این روش چربی ها و بافت سینه به وسیله لیپوساکشن و یا جراحی برداشته خواهد شد. برش ایجاد شده در اطراف نوک سینه خواهد بود. بنابراین اسکار به جا مانده از جراحی به راحتی قابل مشاهده نیست. دوره نقاهت ژنیکوماستی ممکن است حدود ۱ الی ۲ هفته به طول بیانجامد.

۰۰:۳۹
truncate dir-rtl

فیلم واقعی عمل کوچک کردن سینه مردان و نتیجه آن

هزینه جراحی سینه چگونه محاسبه می شود؟

تعیین هزینه برای عمل سینه کار بسیار دشواری است و تا زمانی که توسط یک جراح پلاستیک معاینه نشوید، نمی توان مقدار دقیق آن را مشخص نمود. زیرا عمل های سینه انواع مختلفی دارند و بسته به اینکه چه روشی را برای جراحی انتخاب می کنید، هزینه جراحی متفاوت است. از طرفی برخی عوامل دیگر نیز این مسدله را تحت تاثیر قرار می دهند که از جمله متداول ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • میزان تغییراتی که بر روی سینه اعمال می شود.
  • نوع مشکل سینه و شدت آن
  • پیچیدگی عمل
  • شرایط سلامت فرد
  • دستمزد جراح
  • تکنیک و ابزاری که طی عمل به کار گرفته می شود.
  • و …

نتیجه گیری

افراد زیادی از فرم و اندازه سینه خود راضی نیستند و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن مشکلاتشان هستند، جراحی های زیبایی می تواند نتیجه دلخواه را برایشان به ارمغان بیاورد. جراحی های زیبایی سینه به منظور فرم دهی و بازسازی این اندام انجام می گیرد.

سوالات متداول جراحی زیبایی سینه

یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط