مراقبت های بعد از لیپوماتیک

مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک

اگر شما عمل لیپوماتیک را انجام داده اید، لازم است مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک را رعایت کنید تا از مشکلات احتمالی که ممکن است پیش بیاید ، جلوگیری کنید.

در این مقاله ، تمامی نکاتی که باید رعایت کنید را در اختیار شما قرار میدهیم.

بعد از جراحی لیپوماتیک چه مراقبت هایی نیاز است؟

بعد از هر عمل جراحی که انجام میشود نیاز به مراقبت هایی است تا دوره نقاهت کمتر باشد و بیمار کمترین درد را تجربه کند. در نتیجه بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک باید نکاتی را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از عمل خود بدست آورید، زیراکه ناحیه درمان شده به اندازه قبل چربی ندارد. مراقبت های لازم:

استراحت کافی و متوقف کردن فعالیت های سنگین در خانه

بعد از عمل لیپوماتیک به دلیل بیهوشی شما قادر به رانندگی نیستید ، بنابراین حتما باید همراه داشته باشید و بعد از عمل حداقل تا ۲۴ ساعت کنار شما بماند.

یکی از مراقبت ها این است که بعد از عمل به اندازه کافی استراحت داشته باشید و همچنین از محل زخم مراقبت کافی را اشته باشید .همچنین از دارو های پزشک و توصیه های مهم پیروی کنید تا دوره نقاهت شما کاهش پیدا کند.

پیاده روی  بعد از عمل

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید ، پیاده روی کردن است. شما در اسرع وقت، هنگامی که تنوانستید شروع به قدم زدن کنید ، روزی چند دقیقه پیاده روی  کنید تا از لخته شدن خون جلو گیری شود.

مراقبت های غذایی بعد از جراهیی لیپوماتیک

یکی دیگر از مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک ، رعایت کردن رژیم غذایی میباشد . حتما باید از غذا های فیبر دار و پروتئین دار و همچنین مصرف چربی های سالم استفاده کنید . همچنین باید به اندازه کافی آب بنوشید.

رعایت رژیم غذایی به لاغری شما کمک بزرگی میکند ، همچنین سیستم ایمنی بدن شما را افزایش میدهد و در نتیجه به بهبودی سریعتر شما کمک میکند.

استفاده از گن بعد از عمل لیپوماتیک

مهمترین اهمیت استفاده از گن بعد از عمل ین است که از عفونت محل زخم جلو گیری میکند . همچنین این گن ها از افتادگی و شل شدگی پوست محافظت میکنند.

عدم مصرف الکل و دخانیات

بعد از عمل لیپوماتیک حداقل تا مدت ۴ هفته باید از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید. زیارا که مصرف آنها ممکن است بعث افزایش خونریزی و یا افزایش تورم شود.

اصلاح خوابیدن بعد از عمل

بعد از انجام جراحی لیپوماتیک باید توجه داشته باشید در هنگام خوابیدن پاها بالاتر از بقیه بدنتان قرار بگیرند  همچنین باید مراقب باشید در هنگام خواب به محل زخم ها فشار وارد نشود.

دوره نقاهت بعد از جراحی لیپوماتیک چقدر است؟

یکی از مزیت های عمل لیپوماتیک این است که دوره نقاهت کوتاهی دارد و شما بعد از عمل نیاز به بستری شدن ندارید. فقط باید توجه داشته باشید بعد از رسیدن به خانه مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک را که ذکر کردیم، حتما رعایت کنید.

اما توجه داشته باشید که دوره نقاهت در هر فرد متفاوت است و ممکن است مشکلاتی که شما تجربه میکنید ، فرد دیگر متوجه آن نشود.

دوره نقاهت عمل لیپوماتیک معمولا بین ۳ الی یک هفته میباشد که با رعایت رژیم غذایی و مراقبت های لازم این دوره را به راحتی پشت سر میگذارید.

در این دوره شما نیاز به استحمام دارید و معمولا پزشک به شما اجازه میدهد بعد از ۳ روز استحمام کنید و محل زخم ها را به خوبی ماساژ دهید تا از عفونت جلوگیری شود.

همانطور که در بالا ذکر کردیم ، در انتخاب گن دقت کنید ، زیرا گن های با کیفیت خوب ، فضاهای خالی ایجاد شده بین پوست و ماهیچه را از بین میبرد ، در نتیجه جوش خوردن بین انها سریعتر انجام میشود.

جای زخم ناشی از جراحی لیپوماتیک چگونه از بین میرود؟

برش ها و زخم های ایجاد شده بر اثر جراحی لیپوماتیک بسیار کوچک هستند و به مرور زمان کاملا محو و از بین میروند.

البته در رابطه با درد محل زخم بعد از عمل باید بگوییم، درد محل زخم ، نسبت به ناحیه عمل شده و به آناتومی بدن فرد عمل شده بستگی دارد و معمولا با تجویز مسکن ها قابل تحمل هستند.

با توجه به مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک ، شروع به فعالیت و پیاده روی بعد از عمل گردش خون را در بدن فعال میکند و باعث افزایش روند بهبودی زخم ها میشود.

سوالات متداول مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط