فواید ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یک جراحی زیبایی است که پوست و چربی اضافی شکم را از بین می برد. این یک روش جراحی ایمن و موثر در نظر گرفته می شود که برای بسیاری از زنان موثر است. اگر می خواهید شکمی صاف و خوش حالت داشته باشید، باید جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی را در نظر بگیرید. این روش های جراحی می تواند ظاهر بدن شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری داشته باشید.

آیا انجام ابدومینوپلاستی ایده خوبی است؟

ضمن این که این جراحی می تواند ظاهر شما را بهبود بخشد، می تواند به سلامت شما نیز کمک کند. برداشتن پوست اضافی روی شکم سلامت شما را بهبود می بخشد و از مقابله با عفونت ها و ناراحتی ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که بدون اینکه فشار زیادی روی شکم خود احساس کنید، فعال تر باشید و از فعالیت های بدنی لذت ببرید. همچنین می تواند راهی برای از بین بردن بی اختیاری ادرار باشد. حتی می توانید از کنترل بهتر مثانه لذت ببرید.

• عضلات ضعیف یا جدا شده را بهبود می یابد
  • به کاهش درد یا ناراحتی کمک کند
  • منجر به بهبود عملکرد مثانه می شود
  • کاهش خارش و عفونت های پوستی ناشی از پوست اضافی

فواید ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یک جراحی زیبایی است اما در برخی موارد از نظر پزشکی مفید است و کمک قابل توجهی به بیماران می کند. از جمله فواید ابدومینوپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. کاهش کمردرد

در مطالعه‌ای که روی ۲۱۴ بیمار انجام شد، شواهد نشان می‌دهد که جراحی ابدومینوپلاستی می‌تواند درد کمر را تسکین دهد. محققان دریافتند که عمل جراحی شکم منجر به از بین بردن کمردرد مزمن شد. داشتن وضعیت بدنی خوب به شما این امکان را می دهد که بنشینید و بایستید، اعتماد به نفس و ظاهر شما را بهبود می بخشد و این یکی از مهمترین فواید ابدومینوپلاستی است. با این حال، یک مزیت دیگر برای بهبود وضعیت بدنی، ناشی از تسکین کمردرد است. همانطور که قبلا ذکر شد، مسائل پزشکی مرتبط با وضعیت بدن، مانند برآمدگی یا فتق دیسک، در حال افزایش است. با بهبود وضعیت بدنی خود، می توانید خطر ابتلا به بیماری های کمر را کاهش دهید یا شرایط فعلی خود را بهبود بخشید و در نتیجه کمردرد خود را تسکین دهید.

کمر درد

۲. ترمیم فتق

مطالعات نشان داده اند که عمل جراحی شکم برای ترمیم فتق دیواره شکم نیز فواید زیادی است. این مطالعه بر روی بیمارانی انجام شد که ابدومینوپلاستی همراه با ترمیم فتق شکمی انجام دادند. آنها بهبود علائم و کاهش میزان عود مجدد فتق را تجربه کردند. فتق یکی از دردناک ترین آسیب هایی است که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. اگر از نوع خاصی از فتق – فتق شکمی – رنج می برید، عمل جراحی شکم می تواند علاوه بر ترمیم فتق، گزینه ای برای کاهش درد و جلوگیری از رشد مجدد آن باشد. با سفت کردن ماهیچه های شکم و تقویت دیواره شکم از طریق ابدومینوپلاستی، می توانید با جلوگیری از شکستن بافت از دیواره شکم، عود فتق شکمی را کاهش دهید. روش ابدومینوپلاستی روش مناسبی برای ترمیم فتق شکمی نیست. با این حال، هنگامی که با جراحی ترمیم فتق ترکیب شود، می تواند به طور موثری از بازگشت فتق جلوگیری کند.

۳. بهبود وضعیت بدن

در بیماران با پوست اضافی شکم، بهبود وضعیت پس از ۱ سال رخ داد. محققان به این نتیجه رسیدند که این بهبود به دلیل اعتماد به نفس و تصویر بدنی بالاتر است. در زنانی که تحت عمل زیبایی شکم قرار گرفتند، وضعیت بهتری مشاهده شد. محققان تأیید کردند که این به دلیل بهبود زوایای ستون مهره ها است.

یک اپیدمی خاموش در حال حاضر در سراسر جامعه ما اتفاق می افتد. به دلیل مشاغل متمرکز بر روی میز، افزایش کلی وزن و کاهش فعالیت ناشی از همه‌گیری COVID-19، میزان مشکلات پزشکی مربوط به وضعیت بدن به شدت افزایش می‌یابد. از آنجایی که عضلات مرکزی شکم سفت می شوند، کمر و ستون فقرات شما بهتر توسط این ماهیچه ها محافظت می شوند و فشار روی بقیه بدن شما کاهش می یابد و وضعیت شما بهبود می یابد.

۴. بی اختیاری ادرار را کاهش می دهد

یکی دیگر از فواید ابدومینوپلاستی در بی اختیاری ادرار است. بی اختیاری ادرار دفع ناخواسته ادرار است. بی اختیاری ادرار ممکن است در اثر بارداری، زایمان، افزایش سن یا جراحی قبلی لگن رخ دهد. بر اساس یک مطالعه، بیماران مبتلا به بی اختیاری ادرار ۱۴ ماه پس از عمل جراحی، علائم بهبود یافته بودند.

عمل جراحی شکم می تواند باعث تقویت یا پیوستن مجدد عضلات شکم یا پارگی عضلات شکم شود. این می تواند مادرزادی باشد اما بیشتر در طول بارداری و یا افزایش وزن رخ می دهد.

۵. از مشکلات پوستی مرتبط با افتادگی پوست شکم جلوگیری می کند

شواهد نشان می‌دهد که عمل جراحی شکم به جلوگیری از مشکلات پوستی ناشی از افتادگی پوست کمک می‌کند. به طور خاص، ابدومینوپلاستی بروز مشکلات پوستی را کاهش می دهد.

۶. می تواند کیفیت کلی زندگی را بهبود بخشد

از جمله دیگر فواید ابدومینوپلاستی این است که می تواند زندگی بیمار را با بهبود عزت نفس و کیفیت زندگی بهبود بخشد. مطالعه ای که انجام شد بهبود قابل توجهی را در سلامت جسمانی پس از ابدومینوپلاستی نشان داد.  محققان کیفیت زندگی و وضعیت روانی بیماران چاق را که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که روابط جنسی بهتری را نیز گزارش کردند. مطالعه دیگری که بر روی زنان مبتلا به اختلالات خوردن انجام شد، بهبودهای روانی قابل توجهی را پس از جراحی نشان داد.

۷.بهبود ظاهر

برای اکثر خانم ها، این دلیل اصلی انتخاب جراحی زیبایی شکم است. جراحی ابدومینوپلاستی به طور چشمگیری ظاهر شکم را به ظاهر دلخواه تری تغییر می دهد. پس از عمل، بیماران از دیدن شکمی سفت تر و صاف تر که متناسب با وزن و اندام طبیعی آنها است خوشحال می شوند. اگر بعد از بارداری یا کاهش وزن قابل توجهی با بدن خود دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است برای اطمینان از ظاهر زیبای بدن خود، عمل جراحی شکم همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید.

۸. ورزش کردن آسان تر

آیا زمانی ورزشکار بودید؟ آیا زمانی از نظر بدنی فعال بودید، اما شغل یا بارداری شما مانع شده است؟ اگر برای شما هم مانند بسیاری از زنان دیگر اینطور است، ممکن است ورزش کردن و از بین بردن چربی شکم برایتان دشوارتر باشد. با ظاهر جدید و بهتر شکم، فعالیت هایی که قبلاً خیلی دوست داشتید، کم زحمت و لذت بخش تر می شوند. با داشتن شکم سفت‌تر و وزن کمتری که در نتیجه عمل جراحی شکم ایجاد می‌شود، حفظ وزن بسیار آسان‌ تر از قبل از جراحی خواهد بود.

۹. از بین بردن جای زخم سزارین

اگر شما یکی از هزاران زنی هستید که تحت عمل سزارین قرار گرفته اند، ممکن است زخم های ماندگاری داشته باشید که شما را آزار می دهد. در جراحی شکم، اسکارهای قدیمی شما از سزارین یا با برداشتن پوست شل برداشته می شوند.