سوالات جراحی بینی گوشتی

سوالات متداول جراحی بینی گوشتی

تمامی افرادی که به دنبال جراحی بینی گوشتی هستند، با یکسری سوالات روبرو می شوند.

در این مقاله در رابطه با سوالات متداول جراحی بینی گوشتی توضیحاتی را قرار داده ایم.

بینی گوشتی در ذره بین

سوالات متداول جراحی بینی گوشتی

لیستی از سوالات متداول جراحی بینی گوشتی در ادامه مشاهده می کنید:

جراحی زیبایی بینی گوشتی چیست؟

پاسخ: جراحی زیبایی بینی که معمولاً به عنوان عمل بینی شناخته می شود، یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح و بازسازی فرم، ترمیم عملکردها و بهبود زیبایی بینی با رفع نقص مادرزادی، نقص تنفسی یا یک رینوپلاستی اولیه ناموفق است. اکثر بیماران درخواست می کنند تا جراح بینی حین رینوپلاستی قوز روی بینی، انحراف، پولیپ و گرفتگی ها را رفع کند و با توجه به ساختار صورت بینی را متناسب و شکیل برای بیمار ایجاد کند.

انواع روش های جراحی بینی گوشتی چیست؟

جراحی روش بسته و باز.

رینوپلاستی بسته چیست؟

رینوپلاستی بسته یا اندونازال (داخل بینی)، یک عمل جراحی زیبایی بینی است که در داخل بینی بیمار برای اصلاح عدم تقارن بینی انجام می شود. این تکنیک عمل را تعریف می کند که به موجب آن کل عمل، حتی اجزای عملکردی برای تنفس، در صورت نیاز، از طریق برش های پنهان داخلی انجام می شود. این برش ها با بخیه های جذبی بسته می شوند.

رینوپلاستی باز چیست؟

روش رینوپلاستی باز برای قرار گرفتن در معرض ساختارهای زیر پوستی که باید تغییر کنند استفاده می شود. به این دلیل شناخته می شود که معمولاً یک برش خارجی و قابل مشاهده وجود دارد. برش قابل مشاهده و بیرونی با چندین لایه بخیه بسته می شود که معمولاً در عرض یک هفته برداشته می شود. در حالی که برش در آن زمان قابل مشاهده است، با گذشت زمان در طی یک دوره چند ماهه معمولاً کمتر مشخص می شود.

بهترین کاندیدهای جراحی بینی گوشتی چه کسانی هستند؟

معمولاً بهترین کاندید برای جراحی بینی گوشتی کسی است که ظاهر بینی خود را دوست ندارد و یک یا چند ویژگی آن را دچار مشکل کرده است. اغلب بینی بیش از حد بزرگ به نظر می رسد، یا افتادگی دارد، یا دارای یک برآمدگی برجسته در بالای آن است. برخی دیگر پس از آسیب دیدگی، یا هنگامی که دچار مشکل تنفسی از طریق بینی می شوند، به دنبال درمان هستند. در این میان برخی از این افراد هستند که دارای سوراخ های بینی و نوک بینی بزرگی هستند و نیاز به ترمیم و جراحی دارند، این افراد نیز کاندیدای مناسب جراحی بینی گوشتی به شمار می روند.

بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی چه سنی است؟

پاسخ: اکثر دختران ۱۳ ساله و پسران ۱۵ ساله از نظر جسمی برای جراحی بینی مناسب هستند، یعنی اندازه بینی بالغ است. با این حال، بلوغ عاطفی بیمار نیز در تعیین زمان جراحی بینی نقش دارد. برای بیماران مسن هیچ سن قطعی از پیش تعیین شده برای انجام جراحی بینی وجود ندارد. یک فرد مسن که از سلامت خوبی برخوردار است ممکن است برای انجام این روش کاملا مناسب باشد. مواردی وجود داشته است که بیماران ۷۰ تا ۸۰ ساله جراحی زیبایی بینی را بدون عارضه انجام داده اند.

محدوده سنی ایده آل برای جراحی بینی، بیماران ۲۰ تا ۴۰ ساله هستند، در این مدت پوست صورت شما هنوز اکثراً الاستیک است و می تواند عمل های جراحی را بدون عارضه انجام دهد.

میزان موفقیت جراحی بینی گوشتی چقدر است؟

پاسخ: در واقع، جراحی بینی به طور گسترده ای به عنوان سخت ترین عمل در بین تمام عمل های زیبایی در نظر گرفته می شود. حتی یک تغییر مختصر در کانتور بینی نیاز به درک پیچیده ای از آناتومی بینی، تکنیک های جراحی دقیق و آشنایی با مشکلات بی شماری دارد که می تواند منجر به عوارض بالقوه شود. اکثر جراحان، برای دستیابی به تسلط، تقریباً تمام تلاش خود را برای مطالعه و انجام این عمل سخت به کار می گیرند.

بررسی ها نشان می دهد که میزان تجدید نظر در جراحی زیبایی بینی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است، بنابراین رینوپلاستی حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد موفقیت دارد، اگرچه اگر این عمل توسط جراحان پلاستیک دارای بورد تخصص انجام شود، که این امر برا افزایش میزان موفقیت جراحی اثر گذار خواهد بود.

آیا جراحی بینی گوشتی دردناک است؟

پاسخ: در طول عمل تحت بیهوشی عمومی خواهید بود و در این مدت هیچ دردی احساس نخواهید کرد. خونریزی خفیف و تخلیه مخاط و خون قدیمی برای چند روز پس از جراحی شایع است که ممکن است گاهی باعث ناراحتی یا درد شود. از آنجایی که همه افراد به طور متفاوتی بهبود می یابند، مهم است که در طول ریکاوری جراحی بینی گوشتی صبور باشید. طبیعی است که تا چند ماه بعد از عمل همچنان تورم، درد خفیف، کبودی و حتی سردرد را تجربه کنید.

آیا اسکارهای حاصل از جراحی بینی گوشتی قابل مشاهده و یا دائمی خواهند بود؟

پاسخ: هنگامی که رینوپلاستی از داخل بینی انجام می شود (رینوپلاستی بسته)، به هیچ وجه جای زخم قابل مشاهده نیست. هنگامی که از روش باز استفاده می شود، یا زمانی که این روش مستلزم باریک کردن سوراخ های بینی است (Alarplasty)، زخم های کوچک روی پایه بینی معمولا قابل مشاهده نیستند.

آیا جراحی بینی گوشتی با استخوانی متفاوت است ؟

پاسخ: مهم ترین تفاوت در جراحی بینی گوشتی و استخوانی این است که در رینوپلاستی بینی های گوشتی تقویت غضروف صورت می گیرد اما در رینوپلاستی بینی های استخوانی، استخوان بینی را تراش می دهند و تقویت غضروف لازم نیست.

بعد از جراحی بینی گوشتی آیا امکان برگشت وجود دارد ؟

پاسخ: امروزه با تقویت غضرف در بینی های گوشتی دیگر امکان برگشت نوک بینی وجود ندارد، گرچه در گذشته به دلیل کاستن غضروف به جای تقویت غضروف ها، نوک بینی بعد از جراحی در برخی از افراد دچار افتادگی می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط