جراح پلک

بهترین جراح پلک در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی است از همین رو افراد به دنبال بهترین جراح پلک هستند. تا به امروز در مقایسه با سایر روش های غیرجراحی، در صورت پیری و بروز عواملی که باعث افتادگی پلک می شود، قوی ترین روش جوانسازی اطراف چشم است. با وجود آن، این روش دارای کاستی هایی است که عبارتند از بهبودی طولانی مدت و عوارض تغییر دهنده زندگی است.

چشم
ویژگی های بهترین جراح پلک دانش و تحصیلات بالا
سابقه تعداد جراحی زیاد
رضایت بالای بیماران در فضای مجازی
نمونه کارهای زیاد
بهترین کاندید برای جراحی پلکافتادگی پلک بالا
افتادگی پلک پایین
پوست اضافه پلک بالا
پوست اضافه در قسمت پایین پلک
پف کردگی و چین و چروک در پایین چشم
نکات بعد از جراحی پلکقرار دادن کمپرس سرد حهت کاهش کبودی
استفاده از قطره چشم و جلوگیری از خشکی چشم
دوری از فعالیت‌هایی که باعث خشکی چشم می‌شوند به مدت یک هفته تا ۱۰ روز.
استفاده از عینک‌های آفتابی در سه هفته اول پس از جراحی لازم است.
از بلند کردن وسایل سنگین بپرهیزید.
بهتر است تا سه هفته پس از جراحی از ورزش کردن حرفه‌ای خودداری کنید.

دستیابی به نتایج موفقیت آمیز متکی به درک کامل توپوگرافی صورت، ویژگی های فردی بیمار و تکنیک جراحی و در صورت لزوم، پیروی از یک رویکرد محافظه کارانه است. جراحی پلک مدرن توسط بهترین جراح پلک به جای برداشتن تهاجمی، بر حفظ بافت و افزایش حجم تکیه دارد. این مفهوم پس از درک این موضوع شکل گرفت که تکنیک ‌های قدیمی ‌تر منجر به ظاهری توخالی می ‌شوند که روند پیری را برجسته می ‌کند. این امر با پیشرفت در دانش آناتومی اطراف چشم و تغییرات پیری بیشتر تقویت شد.

توضیح کلی مقاله در پادکست زیر

چرا جراحی پلک؟

جراحی های زیبایی همواره پرطرفدار بوده اند. برخی از افراد به دنبال جراحی های بدن مثل ابدومینوپلاستی، پیکرتراشی و… و یا جوانسازی صورت از طریق پروتز گونه، هستند

پف چشم ‌ها تقریباً برای همه افراد اتفاق می ‌افتد، اما وقتی به یک مشکل مزمن تبدیل می ‌شوند، پف‌ کردن چشم‌ ها و افتادگی پلک‌ ها می ‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است فرد دچار کیسه های زیر چشم، افتادگی پلک و سایر مشکلات زیبایی ناحیه چشم شود. افزایش سن در ناحیه چشم می ‌تواند تاثیر زیادی بر حالت ‌های استراحت چهره داشته باشد و اغلب حالتی خسته، بی حوصله یا حتی عصبانی ایجاد می‌ کند.

ظاهر خسته در آینه علاوه بر گمراه ‌کننده بودن، می‌تواند ناامیدکننده باشد و بر عزت نفس تأثیر بگذارد. به عنوان راه حلی برای این مشکل رایج، یک روش محبوب به نام بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) ارائه می شود. با روند پیری پلک شروع به افتادگی می کند زیرا ماهیچه ها ضعیف می شوند، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و چربی شروع به فشار روی پوست نازک پلک پایین می کند. هدف از جراحی پلک تغییر موضع چربی صورت و برداشتن پوست اضافی برای حالتی هوشیار، زیبا و جوان است.

((جراحی در یک نگاه))

چند نوع جراحی پلک داریم؟

دو نوع جراحی پلک وجود دارد: بالا و پایین

جراحی پلک بالا

زمانی که چین و چروک روی پلک بالا ایجاد می شود. چهره را خسته و عبوس می کند و فرد را پیر نشان می دهد. بیشتر اوقات، زنان به این مشکل زیبایی توجه می کنند. گاهی اوقات چین ‌های پوستی به قدری شدید می ‌شوند که به ‌ویژه در دید محیطی اختلال ایجاد می‌ کنند، بنابراین بلفاروپلاستی فوقانی به یک ضرورت تبدیل می‌ شود.

جراحی پلک بالا
جراحی پلک پایین

جراحی پلک پایین

بلفاروپلاستی پایین برای از بین بردن چربی و پوست اضافی در ناحیه پلک پایین توصیه می شود زیرا چربی زیر چشم تجمع می یابد. به همین دلیل، صورت خسته به نظر می رسد. جراح تا حدودی چربی را برمی دارد و باقیمانده را دوباره توزیع می کند. همچنین چین های اضافی پوست را از بین می برد. در نتیجه، ناحیه چشم سفت و شاداب به نظر می رسد.

این دو را می توان به صورت ترکیبی یا به عنوان روش های مستقل انجام داد. همچنین ممکن است با روش های دیگری مانند لیفت ابرو یا لیفت صورت به عنوان بخشی از یک جوانسازی جامع صورت انجام شود.

روند جراحی پلک بالا به صورت زیر انجام می شود:

مرحله اول : برش و تخلیه چربی و بافت اضافه

مرحله دوم : برداشتن پوست اضافه، جمع و بخیه

جراحی پلک تحتانی عمدتاً برای رفع کیسه‌های زیر چشم و چربی زیر چشم استفاده می ‌شود، در حالی که جراحی پلک فوقانی برای اصلاح افتادگی پلک ‌های بالایی است که بر ظاهر بیشتر تأثیر می ‌گذارد و حتی می ‌تواند بینایی طبیعی را تحت تأثیر قرار دهد.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نوعی جراحی است که ظاهر پلک بالا، پلک پایین یا هر دو را تغییر می دهد. هدف این است که ظاهر ناحیه اطراف چشم ها را بهبود بخشد و بینایی را که به دلیل افتادگی پلک پنهان شده است، بهبود بخشد. این جراحی در صورتی نتیجه مثب دارد که توسط بهترین جراح پلک انجام شود.

جراحی پلک بالا و پایین

جراحی پلک چه تغییراتی ایجاد می کند؟

جراحی پلک می تواند موارد زیر را تغییر دهد:

  • پوستی که دید شخص را مسدود کرده و فرد دید مناسبی ندارد
  • افتادگی پوست که چین ‌خوردگی ایجاد می ‌کند این امر گاهی اوقات می‌ تواند بینایی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.
  • رسوبات چربی اضافی که به صورت پف زیر پوست پلک ظاهر می شوند
  • کیسه های زیر چشم
  • افتادگی پلک پایین
  • پوست اضافی و چین و چروک های ریز پلک پایین
آپارات دکتر مقدم نیا

اگر در مورد ظاهر خود نگران هستید یا به فکر درمان های زیبایی برای افزایش اعتماد به نفس خود هستید، جایگزین هایی وجود دارد. اینها ممکن است شامل تغییر سبک زندگی یا یادگیری پذیرش خود به همان شکلی باشد که هستید. روش های زیادی برای جوانسازی صورت وجود دارد مانند تزریق چربی، تزریق ژل و…

جراحی پلک جوانسازی پلک فوقانی و تحتانی با عمل جراحی است. بر اساس آمار انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا در سال ۲۰۱۶، این چهارمین عمل زیبایی رایج است که در ایالات متحده انجام می شود. هر دو جراحی پلک فوقانی و تحتانی، نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق برای دستیابی به نتایج مطلوب و اجتناب از عوارض دارند. تکنیک‌های متعددی برای جراحی پلک ‌های بالا و پایین وجود دارد، بدون هیچ داده مقایسه ‌ای که از برتری یک تکنیک بر دیگری حمایت کند. اما هدف اصلی جراحی پلک این است: بازگرداندن ظاهری جوان و طبیعی به چشم و ناحیه اطراف چشم

چشم زیبا

آیا شما به جراحی پلک نیاز دارید؟

اگر میخواهید بدانید به جراحی پلک نیاز دارید یا خیر در این آزمون شرکت کنید:

آیا سن شما بیشتر از ۱۸ سال است؟

آیا زیر چشم شما همواره حالت پف کرده دارد؟

آیا سمت پلک بالای شما دچار چروک شده است؟

آیا روی پلک خود احساس انباشته شدن چربی دارید؟

آیا بعد از مدتی میدان دید شما کوچکتر شد؟

لطفا جهت مشاهده نتایج اطلاعات خواسته شده را وارد کنید

دستورالعمل های قبل و بعد از عمل جراحی پلک

لطفا این دستورالعمل ها را قبل و بعد از جراحی خود بخوانید. رعایت دقیق این دستورالعمل ها به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید. این اطلاعات را در روز جراحی همراه خود داشته باشید تا بتوانید دستورالعمل های آن روز را دنبال کنید. اگر سوالی دارید، دریغ نکنید با مطب تماس بگیرید. چرا که ما می خواهیم شما یک تجربه لذت بخش داشته باشید.

بلفاروپلاستی

آمادگی برای جراحی پلک

دو هفته قبل از جراحی از آسپرین، ایبوپروفن (ادویل، موترین)، ناپروکسن (Aleve) و سایر دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی)، ویتامین E، مکمل‌ های گیاهی یا هر دارویی که حاوی این ترکیبات است خودداری کنید. استامینوفن (تیلنول یا معادل ژنریک) و مولتی ویتامین های روزانه خوب هستند و مصرف آن ها مشکی ندارد.

دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید. نیکوتین و دود تنباکو روند بهبودی را به تاخیر می اندازد و می تواند منجر به ایجاد اسکار یا جای زخم شود. این دوره بهترین زمان برای ترک سیگار یا قلیان است.

۲ هفته قبل از جراحی از آسیب نور خورشید جلوگیری کنید. توصیه اکید پزشکان این است که از ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

نسخه پزشک بعد از جراحی (معمولاً یک آنتی بیوتیک و داروهای ضد درد) در روز جراحی به شما داده می شود.

لیفت صورت

اقلام بدون نسخه زیر را خریداری کنید:

مصرف برخی مکمل های گیاهی به کاهش تورم و کبودی کمک می کند.

بعد از نیمه شب قبل از عمل از خوردن و آشامیدن حتی آب خودداری کنید.

ترتیبی اتخاذ کنید که شخصی شما را از بیمارستان به خانه برساند. شما اجازه رانندگی نخواهید داشت. ترتیبی دهید که شخصی در ۲۴ ساعت اول بعد از عمل در کنار شما بماند

نکات روز جراحی

  • صبح روز عمل از خوردن و آشامیدن حتی آب خودداری کنید. داروهای ضروری را می توان با یک جرعه آب مصرف کرد.
  • لباس های گشاد بپوشید که جلو یا پشت بسته می شود. از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
  • همه وسایل با ارزش را در خانه بگذارید؛ از جواهرات و زیورآلات استفاده نکنید
  • از آرایش صورت و چشم خودداری کنید.
  • از لاک زدن ناخن ها و کاشت و ژلیش ناخن بشدت پرهیز کنید.
  • می توانید از عینک استفاده کنید اما از لنز استفاده نکنید.
  • اگر از دندان مصنوعی استفاده می کنید، آنها را در داخل نگه دارید.
  • شناسنامه و کارت بیمه خود را همراه داشته باشید
چربی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک

  1. کمپرس سرد باید در ۴۸ ساعت اول روی چشم ها و گونه ها اعمال شود تا تورم و تغییر رنگ و کبودی به حداقل برسد.
  2. سر خود را بالا نگه دارید تا تورم به حداقل برسد. اضافه کردن یک بالش روی تخت شما کافی است.
  3. می توانید صورت خود را بشویید. همچنین می توانید دوش بگیرید و موهای خود را بشویید.
  4. اگر برش های خارجی پلک دارید، می توانید به آرامی و پراکسید هیدروژن نیمه قوی (رقیق شده با آب) آنها را تمیز کنید. ما یک پماد آنتی بیوتیکی را برای استفاده برای پلک تجویز می کنیم که باید روزی ۳ بار پس از تمیز کردن بر روی محل برش استفاده شود. از پمادهای بدون نسخه خودداری کنید.
  5. می توانید بعد از گذشت دو تا سه هفته پس از جراحی از لنزهای تماسی استفاده کنید.
  6. از فعالیت بدنی شدید از جمله فعالیت های ورزشی و مقاربت جنسی خودداری کنید. ممکن است سه روز پس از جراحی پیاده روی سبک را از سر بگیرید. ورزش های هوازی، وزنه برداری، بلند کردن اجسام سنگین و زور زدن ممکن است به تدریج و سه هفته پس از جراحی از سر گرفته شوند.
  7. تا شش هفته پس از جراحی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لامپ های آفتابی یا تخت های سولاریوم اجتناب کنید. گرما ممکن است باعث تورم صورت شما شود. در حالی که توصیه می کنیم  از ضد آفتاب با  SPF 30یا بالاتر استفاده کنید.
  8. اگر چشم ها مقداری تورم دارند نگران نباشید این امر معمولاً در عرض ۲ هفته برطرف می شود. در برخی از بیماران، ممکن است شش ماه طول بکشد تا تمام تورم ها به طور کامل فروکش کند.
  9. فقط داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.
  10. می توانید ۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی از لوازم آرایش استفاده شود.

بازیگرانی که جراحی پلک کرده اند

افراد معروف زیادی هستند که برای زیبایی اقدام به جراحی پلک کرده اند. چند نمونه از آنها را مشاهده می کنید

بازیگرانی که بلفاروپلاستی کرده اند

عوارض و خطرات جراحی پلک

تمام جراحی ها درجاتی از خطر را به همراه دارند. در واقع هیچ جراحی به طور ۱۰۰ درصد ایمن نخواهد بود اما با انتخاب پزشک مناسب و رعایت دستورالعمل ها و نکات قبل و بعد از جراحی پلک می توانید از احتمال بروز خطر جلوگیری کنید. توجه داشته باشید این لیست کامل نیست. به عنوان مثال، سابقه پزشکی یا سبک زندگی شما ممکن است شما را در معرض خطر عوارض دیگر قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر باید با پزشک خود صحبت کنید. برخی از عوارض احتمالی جراحی پلک عبارتند از:
خطرات بیهوشی، از جمله واکنش آلرژیک، که (به ندرت) ممکن است کشنده باشد
خطرات جراحی مانند خونریزی یا عفونت
لخته شدن خون که ممکن است باعث عوارض قلبی عروقی بالقوه کشنده مانند حمله قلبی، ترومبوز ورید عمقی یا سکته شود.
بی حسی در نواحی مختلف که ممکن است موقت یا دائمی باشد
تاری یا اختلال دید موقت
خشکی چشم
اشک بیش از حد
مشکل در بستن چشم ها، به عنوان مثال، پلک بالایی ممکن است در هنگام خواب باز بماند، که می تواند سطح چشم را خشک کرده و باعث ایجاد زخم شود.
عقب افتادگی پلک، پایین کشیدن پلک پایین (این اغلب موقتی است)
زخم های ملتهب
خارش چشم
خونریزی پشت چشم
از دست دادن بینایی، از جمله نابینایی کامل
احتمال انجام جراحی بیشتر برای درمان عوارض

اکتروپیون

اکتروپیون چیست؟

اکتروپیون وضعیتی است که در آن پلک شما به سمت بیرون می چرخد. این باعث می شود سطح داخلی پلک در معرض و مستعد تحریک شود. اکتروپیون در افراد مسن شایع تر است و عموماً فقط پلک پایینی را درگیر می کند. در اکتروپیون شدید، تمام طول پلک برگردانده می شود. در اکتروپیون با شدت کمتر، تنها یک بخش از پلک از چشم فاصله می‌ گیرد.


تماس با دکتر

چه کسی کاندیدای خوبی برای جراحی پلک است؟

جراحی پلک نوعی عمل جراحی است که افتادگی پلک را اصلاح می کند. افتادگی پلک معمولا در بزرگسالان بالغ رخ می دهد. این عارضه به دلیل تجمع بیش از حد بافت، از بین رفتن پوست و کاهش میزان تولید کلاژن ایجاد می شود. خطوط و چین و چروک های ظریف اغلب سطح پوست افتاده را می پوشانند. این بیماری در واقع می تواند بینایی را مختل کند، به خصوص اگر پلک بالایی جلوی کره چشم آویزان باشد.

جراحی پلک بسیار شبیه لیفت صورت است. پوست به سمت بالا یا پایین کشیده می شود و یک نوار اضافی از پوست برداشته می شود. ما اکیداً توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری در مورد این روش مشورت کنید.

قبل و بعد جراحی پلک

کاندیدای جراحی پلک در یک نگاه

افتادگی پلک می تواند شما را بسیار مسن تر از آنچه هستید نشان دهد. پلک های افتاده همچنین ظاهری ایجاد می کنند که به صورت شما ظاهری خسته تر و خشن تر می دهد. با این حال، جراحی اصلاحی برای همه مناسب نیست.

به طور کلی، کاندیدهای ایده آل برای جراحی پلک شامل کسانی هستند که از افتادگی پلک های تحتانی رنج می برند که باعث افزایش میزان سفیدی چشم می شود، افرادی که دارای افتادگی پلک های بالایی ناشی از تجمع بافت چربی در زیر پوست هستند و افرادی که دچار مشکلات بینایی ناشی از افتادگی پلک هستند. افرادی که دید محیطی آنها واضح نیست. کیسه های زیر پلک های پایین را نیز می توان با جراحی پلک اصلاح کرد.

حتی می توان جراحی پلک را همزمان با سایر جراحی ها انجام داد. در ادامه چند نمونه از جراحی های همزمان با جراحی پلک را مشاهده کنید:

چشم انداز بلند مدت پس از جراحی پلک

تورم بعد از جراحی به مرور زمان کاهش می یابد. بسیاری از مردم متوجه می شوند که جراحی پلک تفاوتی واقعی در ظاهر آنها ایجاد می کند، به خصوص اگر پوست پلک بالایی آنها بسیار شل یا کیسه های بزرگ زیر چشمانشان باشد. نتایج نهایی شما ظرف چند هفته نشان داده می شود، اما ممکن است تا یک سال طول بکشد تا خطوط برش به طور کامل بهبود یابند.

اینستاگرام جراحی پلک

جایگزین های جراحی پلک

هیچ جایگزین پزشکی دیگری برای جراحی پلک نمی تواند پلک ها را تغییر مکان دهد یا شکل آن را تغییر دهد. صحبت با یک مشاور یا روانشناس ممکن است به شما کمک کند بر نگرانی های خود در مورد ظاهر خود غلبه کنید و ممکن است تصمیم بگیرید که خودتان را آنگونه که هستید دوست دارید.

ویژگی بهترین دکتر جراح پلک در تهران

بهترین جراح پلک در تهران دارای ویژگی هایی است که از مهمترین آنها به شرح زیر است:

عمل‌های جراحی پلک زیادی انجام دهد: داشتن عمل جراحی زیاد یک رزومه خوب برای پزشک است. پیگیری این که این جراح چقدر بیمار جراحی پلک دارد و یا در صفحه اینستاگرام و یا وب‌سایت خود، چه تعداد نمونه‌کار از عمل جراحی پلک گذاشته است

خوب بودن نمونه‌های جراحی: بعد از آنکه تعداد نمونه کارها زیادی را مشاهده کردید باید به کیفیت کارها نیز توجه کنید. با کیفیت بودن نمونه کارها نشانه تخصص و تجربه جراح پلک است.

انجمن‌های علمی و گواهینامه‌های معتبر: بی‌شک بهترین جراح پلک در تهران باید همیشه مهارت و دانش خود را در زمینه جراحی‌های پلاستیک و زیبایی، به‌روز نگه دارد. شرکت در همایش‌های علمی و آشنایی با جدیدترین دستاوردهای پزشکی و درمانی، از مهمترین ویژگی‌های بهترین متخصص جراحی پلک است.

ویژگی دکتر پلک خوب

چند نمونه از جراحی پلک دکتر مقدم نیا را در ویدیو های زیر مشاهده کنید:

بهترین دکتر جراح پلک در جردن

دکتر محمدرضا مقدم‌نیا

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی عضو انجمن جراحان پلاستیک

دکتر محمدرضا مقدم نیا با شماره نظام پزشکی ۸۳۰۳۹ یکی از بهترین ها در زمینه جراحی پلاستیک ایران هستند که با مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک در استان گیلان، شهر رشت و نیز تهران مشغول به فعالیت هستند.

ایشان دارای بورد فوق تخصصی هستند. دکتر محمدرضا مقدم نیا به عنوان یکی از اعضای انجمن جراحان پلاستیک ایران نیز شناخته می شوند.

دکتر مقدم نیا

یک نمونه وویس رضایت از دکتر مقدم نیا:

وویس رضایت

نمونه کارهای دکتر مقدم نیا

جهت مشاهده نمونه کارهای دکتر مقدم نیا در زمینه جراحی های زیبایی (جراحی زیبایی بینی، بلفاروپلاستی و..) بر روی گزینه زیر کلیک کنید

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا مشاورین در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
پیام شما با موفقیت ارسال شد
پیام خود را مجدداً ارسال نمایید

جهت مطالعه مجدد مقاله و ذخیره فایل آن می توانید pdf مقاله را دانلود کنید:

سوالات متداول جراحی پلک

8 Responses
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط